Grzybica paznokci – najskuteczniejsze sposoby leczenia w naszym gabinecie

Czym jest grzybica paznokci?

Grzybica paznokci jest chorobą często dotykającą stopy i powodującą ich nieestetyczny wygląd oraz ból podczas chodzenia. Chociaż objawy grzybicy wydają się dość charakterystyczne, wiele z nich występuje także w innych chorobach paznokci. W naszej placówce schorzenie takie, jak grzybica paznokci stóp diagnozujemy na podstawie dwuetapowego badania mykologicznego. Prowadzimy również leczenie grzybicy paznokci, za pomocą nowoczesnych i przynoszących najszybsze efekty zabiegów laserowych.

Pozbądź się grzybicy paznokci skutecznie! Zadzwoń i umów wizytę:
GRZYBICA PAZNOKCI – KURACJA KROK PO KROKU

Darmowa konsultacja z kosmetologiem-podologiem:

• jeżeli podczas wstępnych konsultacji kosmetolog-podolog uzna, że jest prawdopodobieństwo wystąpienia infekcji grzybicznej, kieruje pacjenta na badanie mykologiczne.

Badanie mykologiczne:

• badanie mykologiczne w Clinica Cosmetologica wykonuje dermatolog. Wyniki gotowe są po 3-4 tygodniach.

Leczenie:

• jeżeli wyniki wskażą na infekcję grzybiczą, dermatolog od razu wdroży najlepszy plan kuracji.

Na konsultacje z kosmetologiem-podologiem zapraszamy do jednej z naszych trzech placówek:

Darmowe konsultacje z kosmetologiem-podologiem

Pierwszym etapem w naszej placówce jest zawsze bezpłatna konsultacja z kosmetologiem-podologiem, który rozmawia z pacjentem oraz ocenia stan jego stóp i paznokci. Jeśli stwierdzi, że za danymi objawami może się kryć grzybica stóp, zaleca pacjentowi wykonanie badania mykologicznego.

Zapraszamy na darmowe konsultacje z kosmetologiem-podologiem. Umów się, dzwoniąc pod numer:
 +48 58 506 64 84

Grzybica paznokci – badanie mykologiczne jako kluczowy element diagnostyki w naszym gabinecie

Grzybica paznokci nie powinna być rozpoznawana wyłącznie na podstawie samego obrazu klinicznego. Wymaga różnicowania z innymi chorobami, np. łuszczycą paznokci. Dlatego, w naszej placówce, w celu rzetelnego potwierdzenia lub wykluczenia grzybicy paznokci wykonujemy badanie mykologiczne.
Badanie mykologiczne przeprowadza u nas dermatolog, ponieważ próbka musi zostać pobrana z zachowaniem ścisłych procedur. Ma to ogromny wpływ na późniejszą wartość diagnostyczną badania. Materiał do badania stanowi niewielki fragment zmienionego chorobowo paznokcia, który nasz dermatolog pobiera bezboleśnie i w krótkim czasie.
Analiza mikroskopowa preparatu przygotowanego z pobranej próbki daje możliwość szybkiego potwierdzenia lub wykluczenia, że mamy do czynienia z grzybem. Nie zawsze jednak pozwala określić jego rodzaj. W celu bliższego zidentyfikowania patogenu zakładana jest hodowla grzyba, trwająca ok. 4 tygodnie.

Gdy wyniki są gotowe, dermatolog korzysta z nich do postawienia diagnozy. Dzięki potwierdzeniu obecności grzyba oraz wykryciu jego rodzaju, grzybica paznokci może być właściwie i skutecznie leczona. Eliminowane jest też ryzyko wypisania nieodpowiednich leków.

Grzybica paznokci – skuteczne leczenie laserem

Grzybica paznokci leczona jest środkami przeciwgrzybiczymi, stosowanymi doustnie lub miejscowo. Czasem te dwie metody stosowane są jednocześnie. Dermatolog ustala najlepszy plan kuracji, dostosowując go do wyników badania mykologicznego.

Skuteczne leczenie grzybicy paznokci jest możliwe w naszym gabinecie. Zadzwoń i umów się na wizytę:

Grzybica paznokci – objawy

Kiedy można podejrzewać, że za wygląd i dolegliwości paznokci u stóp odpowiada grzybica paznokci? Do wizyty u podologa powinno skłonić zauważenie następujących objawów:

• zmiany w zabarwieniu płytki paznokcia,
  • nierówności na płytce paznokcia,
  • oddzielenie się płytki paznokciowej od łożyska (onycholiza),
  • nadmierne rogowacenie podpaznokciowe,
  • pogrubienie płytki paznokci,
  • kruchość paznokci,
  • łamliwość paznokci,
  • wrażliwość paznokcia na ucisk.

Grzybica paznokci może zaatakować jeden lub kilka paznokci, lub nawet wszystkie. Grzybica paznokci stóp najczęściej dotyczy pierwszego i piątego paznokcia.

Grzybica paznokci – przyczyny

Grzybica paznokci to zakażenie wywoływane przez grzyby należące do trzech różnych rodzajów: dermatofitów, grzybów drożdżopodobnych i grzybów pleśniowych. Do rozwoju grzyby potrzebują wilgotnych i ciepłych warunków, dlatego chętnie rozwijają się w miejscach takich, jak basen, czy sauna. Można zarazić się grzybicą paznokci również przez noszenie cudzych butów, czy przez źle zdezynfekowane przybory do pedicure.
Grzybica paznokci może być konsekwencją nieleczonej grzybicy stóp. Pewne choroby także zwiększają ryzyko wystąpienia grzybicy paznokci, np. cukrzyca oraz choroby układu krążenia. Grzybica paznokci może też się pojawić po długotrwałym zażywaniu antybiotyków.

Grzybica paznokci? Zapraszamy do naszego gabinetu podologicznego!

Grzybica paznokci jest chorobą zakaźną, dlatego trzeba ją leczyć jak najszybciej! Inaczej zakażenie może przenieść się na wszystkie paznokcie lub dotknąć inne osoby. Zapraszamy do naszej placówki, gdzie oferujemy możliwość skorzystania z nowoczesnych i bardzo skutecznych metod leczenia wielu problemów związanych ze stopami, w tym diagnozowania grzybicy. Naszą kadrę tworzą specjaliści kosmetolodzy-podolodzy oraz dermatolodzy-podolodzy.

Zadzwoń i umów się na konsultację podologiczną: